Huisdierenoppas Marjan
Wij verzorgen uw huisdier in hun eigen huis
 

Algemene voorwaarden

 

Artikel 1 – Definities
1.1 Opdrachtnemer: Huisdierenoppas Marjan
1.2 Opdrachtgever: Bezitter van de huisdieren
1.3 Opdracht: het verzorgen van/oppassen op de huisdieren van opdrachtgever tijdens afwezigheid/vakantie op het huisadres van opdrachtgever.


Artikel 2 – Persoonsgegevens
Zie ons Privacy Regelement

 
Artikel 3 – Omgang met sleutels
3.1 Er wordt zeer zorgvuldig omgegaan met de sleutels. Sleutels dienen zonder herkenningspunten aangeleverd te worden, zodat deze bij eventueel verlies niet naar uw woonadres kunnen leiden.
3.2 Opdrachtnemer zal de sleutels nooit ter beschikking stellen aan derden, anders dan de medewerkers van opdrachtnemer. Bij onverhoopt verlies wordt contact opgenomen met opdrachtgever.

 
Artikel 4 - Rechten en plichten opdrachtnemer
4.1 Huisdierenoppas Marjan is niet aan te merken als eigenaar van het huisdier. Huisdierenoppas Marjan is gemachtigd om tijdens alle oppasperiodes het huisdier te verzorgen.
4.2 Verzorging van planten en andere zaken in de woning zal geschieden naar best mogelijk kunnen van Huisdierenoppas Marjan. Wij aanvaarden echter geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele schade ontstaan aan planten of andere zaken in de woning gedurende de opdrachtperiode.
4.3 Bij ziekte of overlijden van uw huisdier of inschakeling van een dierenarts, neemt Huisdierenoppas Marjan contact op met de opdrachtgever of zijn/haar contactpersoon. Wanneer de opdrachtgever/contactpersoon niet direct bereikbaar is, heeft Huisdierenoppas Marjan het recht te handelen naar eigen goedvinden.
4.4 Huisdierenoppas Marjan zal alles doen wat in haar macht ligt, om op de afgesproken dagen voor de huisdierenverzorging/oppas, ingeval van ziekte o.i.d., voor vervanging te zorgen. Indien dit door ernstige omstandigheden niet mogelijk is, zal Huisdierenoppas Marjan er voor zorgen dat opdrachtgever zo snel mogelijk op de hoogte gebracht wordt van de situatie.
4.5 Huisdierenoppas Marjan is niet aansprakelijk voor schade aan kooi, kattenbak, vissenkom etc. of andere zaken in de woning, tenzij nalatigheid van Huisdierenoppas Marjan aantoonbaar is.

 
Artikel 5 - Rechten en plichten opdrachtgever
5.1 Opdrachtgever geeft Huisdierenoppas Marjan toestemming om het huis d.m.v. een sleutel te betreden.
5.2 Opdrachtgever zorgt ervoor dat het/de dier(en) jaarlijks de juiste entingen ontvangt (is geen verplichting wel een advies) en vrij is van vlooien en ongedierte.
5.3 Opdrachtgever machtigt Huisdierenoppas Marjan, om op kosten van opdrachtgever, medische zorg te verschaffen wanneer Huisdierenoppas Marjan dit nodig acht. Indien blijkt dat een belangrijke ingreep noodzakelijk is dan zal er, indien mogelijk ter beoordeling van de zorgverlener, eerst contact met opdrachtgever worden gezocht.
5.4 Opdrachtgever dient er voor te zorgen dat al het benodigde voer en overige benodigdheden, die nodig zijn om uw dier(en) optimaal te kunnen verzorgen, ruimschoots in uw woning aanwezig zijn voordat u uw woning verlaat.
5.5 Opdrachtgever dient latere terugkomst van vakantie/vertragingen, zo spoedig mogelijk telefonisch te melden bij Huisdierenoppas Marjan, zodat zij de verzorging/oppas voort kan zetten. De opdrachtperiode wordt dan automatisch verlengd. De meerkosten zullen achteraf in rekening worden gebracht.
5.6 Indien opdrachtgever onverhoopt eerder terugkeert, wordt door opdrachtnemer geen restitutie van niet genoten zorgdagen verleend.
5.7 Voor een goede verzorging van huis en dier verzoeken wij u uw huis schoon op te leveren, waarbij dier en huis ongediertevrij zijn.

 
Artikel 6 – Aansprakelijkheidstelling
6.1 Opdrachtgever blijft ten allen tijde zelf aansprakelijk voor het huisdier(en)/woning.
6.2 Huisdierenoppas Marjan is niet aansprakelijk bij inbraak in het huis van de opdrachtgever.
6.3 Opdrachtgever dient een inboedelverzekering te hebben en W.A. verzekerd te zijn.


Artikel 7 – Betaling/annulering
7.1 Alle prijzen weergegeven, zijn inclusief 21% BTW.
7.2 De vergoeding voor de diensten geleverd door opdrachtnemer dient in zijn geheel vooraf te geschieden, tenzij anders is overeengekomen.
7.3 De helft van het factuurbedrag dient door eigenaar te worden voldaan binnen een termijn van 8 dagen na ontvangst van de factuur op het door Huisdierenoppas Marjan aangegeven rekeningnummer. Het totale bedrag moet tenminste 7 dagen voor de oppas periode bijgeschreven staan.
7.4 Pas na ontvangst van de 1e betaling is de boeking definitief.
7.5 Annuleren is mogelijk tot 48 uur voor de aanvangsdatum, dit dient schriftelijk/per email gemeld te worden. We berekenen wel 17,50 administratiekosten. Binnen 48 uur voor aanvangsdatum van de oppas zijn wij genoodzaakt u 50% van het totaalbedrag van de verzorgingskosten in rekening te brengen. Annuleert u op de dag dat de oppas moet beginnen, dan brengen wij u het totale bedrag in rekening.
7.6 De betaling van extra kosten of diensten moet direct worden afgerekend d.m.v. een betaalverzoek.
7.7 Als regel geldt dat de gehele boekingsperiode berekend wordt, ook als u onverwachts eerder terugkomt.

.